استان هامطالب برتر

بهترین آموزشگاه گویندگی در تهران

بهترین آموزشگاه گویندگی در تهران  کدام است؟

دوره آموزش گویندگی در تهران  –  حضوری و غیر حضوری  +  تست رایگان

مردم ایران از دیرباز علاقه وافری به هنر صداپیشگی داشته‌اند و گویندگان جزو محبوب‌ترین هنرمندانشان بودند وهمیشه به صدای زیبا و هنر والای آنان  ارج زیادی نهاده می‌شد وهمچنان امروزه با افزایش کاربرد گویندگی در جامعه، این هنر با اقبال چشمگیرتری مواجه شده‌است به ویژه درمیان نسل جدید جامعه.

حضور اقشار و مشاغل مختلف در فضای مجازی، پیشرفت تکنولوژی انیمیشن‌سازی و صنعت فیلم‌سازی، جایگزینی کتاب‌های صوتی به‌جای کتاب‌های چاپی و… بخشی از دلایل پرطرفدار شدن حوزه گویندگی است که به‌موجب آن، نیاز هرروزه به حضور گویندگان حرفه‌ای و خوش‌صدا بیشتر احساس می‌شود. با آگاهی به این نیاز، جوانان بسیاری در تلاش هستند که به حوزه صداپیشگی قدم بگذارند و به‌دنبال راه‌های پیشرفت در این عرصه هستند.

بسیاری از افراد در نگاه اول تصور می‌کنند هنر گویندگی بسیار سهل و آسان است که همگان از پس انجام آن برمی‌آیند و برای گوینده شدن فقط کافی است دکمه ضبط صدای گوشی خود را بزنند و شروع به صحبت کنند درصورتی‌که هنر گویندگی یکی از دشوارترین هنرها است که تنها افراد بااستعداد که سال‌های زیادی از عمر خود را به تجربه اندوزی در این زمینه صرف کرده‌اند به آن دست می‌یابند. گوینده شدن نیاز به استعداد ذاتی، تلاش و تمرین هرروزه و صبر فراوان دارد.

یکی ازاصولی ترین و مطمئن‌ترین راه برای گوینده شدن، حضور در دوره آموزش گویندگی است. دوره آموزشی که برگزارکنندگانش اساتید حرفه ایی و کاربلد باشد.

علاقه‌مندان به گویندگی، در فضای مجازی با تیم‌های بسیاری مواجه می‌شوند که دوره‌ آموزش گویندگی برگزار می‌کنند درحالی که نه‌تنها توانایی انتقال مهارت و آموزش ندارند بلکه دارای تجربه کافی نیزدر این زمینه نیستند و صرفا با ساخت تبلیغات پررنگ و لعاب، حضور خود را حرفه‌ای جلوه می‌دهند و بدون مهارت کافی، سفارش گویندگی می پذیرند و دوره‌های گویندگی برگزار می‌کنند.

در ادامه برای آگاهی علاقه‌مندان، چند مورد از مهم‌ترین فاکتورهای دوره آموزش گویندگی خوب را شرح می دهیم:

_باتجربه بودن اساتید

_ داشتن امکانات حرفه ایی برای آموزش

_ افزایش دانش مقدماتی و تئوری

_پویا و فعال بودن در تولید محتوای صوتی

_ حمایت واقعی از کارآموزان در پایان دوره

 آموزشگاه گویندگی در تهران | آموزشگاه گویندگی رویای صدا

بهترین آموزشگاه گویندگی در تهران

_باتجربه بودن اساتید

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای حرفه‌ای بودن یک گوینده، تجربه بالای اوست. گویندگان با تجربه به علت تبحر در اجرای تکنیک های گویندگی و داشتن مخاطب شناسی خوب، متن ها و دیالوگ ها را بسیار دلنشین و جذاب اجرا می کنند به گونه ایی که مخاطب خیلی سریع با محتوای صوتی ارتباط برقرار می کند و کنجکاوانه محتوا را تا پایان دنبال می کند.

اگرفردی درمورد موضوعی خاص، صرفا اطلاعات تئوری داشته و از تجربه‌ی عملی بی‌بهره باشد نمی‌تواند آموزش باکیفیتی را ارائه دهد زیرا آموزه های او در عرصه عمل رنگ می بازد و کاربرد عملی نخواهد داشت به همین علت، یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که کارآموزان باید هنگام ثبت‌نام در دوره آموزش گویندگی در نظر بگیرند میزان تجربه اساتید آن است.

_ داشتن امکانات حرفه ایی برای آموزش

یک دوره خوب گویندگی، محیط کاملاً شبیه‌سازی شده برای هنرآموزان خود مهیا می‌کند تا آنان بتوانند با قرار گرفتن در آن محیط، مهارت‌های عملی را تمرین کنند. استودیوی آکوستیک، میکروفون حرفه‌ای، مانیتور بزرگ، صدابرداران باتجربه و… از جمله امکانات لازم جهت برگزاری یک کلاس خوب گویندگی است.

_ افزایش دانش مقدماتی و تئوری

دوره آموزش گویندگی خوب، شناخت واطلاعات تئوری کارآموزان را بالاتر می‌برد برای مثال با توضیح ژانرهای مختلف حوزه گویندگی( رادیو، دوبله انیمیشن، دوبله فیلم، نریشن، کتاب صوتی و…) به کارآموزان کمک می‌کند متناسب با علایقشان، زمینه فعالیتی خود را انتخاب کنند و تلاش هوشمندانه تری درپیش بگیرد.

عناوین زیر بخشی از اطلاعات زمینه‌ای است که دوره‌های خوب گویندگی در چارت آموزشی خود آموزش می دهند:

* بهداشت گویندگی

* اطلاعات جامع در مورد فن بیان

* حوزه‌های مختلف گویندگی

* تاریخچه دوبله و پیشکسوتان دوبلاژ

* بازار کار گویندگی

* تاریخچه مقدماتی سینما

* شخصیت شناسی و تحلیل کاراکتر

* افزایش شناخت هنرآموزان با معرفی و خواندن مقالات آموزشی و کتاب‌های معتبر در زمینه گویندگی

_پویا و فعال بودن در تولید محتوای صوتی

برخی تیم هایی که دوره آموزش گویندگی برگزار می‌کنند صرفاً انتقال‌دهنده مطالب آموزشی هستند و در تولید آثار صوتی( هم چون دوبله، کتاب صوتی، نریشن و…) فعالیتی ندارند به‌همین علت از کم‌وکیف حوزه حرفه‌ای بی‌خبرند برای مثال سلیقه مخاطبان، چگونگی ثبت سفارش گویندگی، چگونگی آفیش گویندگان و… این دسته از اساتید به‌علت همین بی‌خبری از حوزه کاری و عملی، نمی‌توانند راهنمایی‌های مؤثر و درستی برای کارآموزان خود داشته باشند و حتی ممکن است توصیه‌هایشان نتیجه عکس دهد و مانع پیشرفت کارآموزان شود.

_ حمایت واقعی از کارآموزان در پایان دوره

یک تیم حرفه‌ای زمانی‌که دوره آموزشی برگزار می‌کند به‌علت آنکه خود تولید کننده محتوای صوتی( همچون دوبله، نریشن، کتاب صوتی و…) است و همچنین بدلیل اطمینان کاملی که از آموزش‌های خود دارد در پایان دوره از هنرآموزانش حمایت واقعی به عمل می آورد به این معنی که از هنر و صدای کارآموزان در تولید پروژه‌های صوتی استفاده می‌کند و شرایطی مهیا می‌شود تا کارآموزان در محیط حرفه‌ای به تجربه‌اندوزی بپردازند.

 استودیو ساینا  یکی از معتبرترین و فعال ترین تیم‌های دوبلاژ در کشور است که دوره آموزش گویندگی برگزار می‌کند. این تیم حرفه‌ای، تمام شرایط لازم را برای آموزش هنرآموزان به بهترین وجه فراهم کرده‌است.

هنرآموزان با قرار گرفتن در استودیویی آکوستیک با مجهزترین امکانات حرفه‌ای، تحت نظر باتجربه‌ترین گویندگان کشور مهارت‌های گویندگی را تمرین می‌کنند و همچنین در دوره آموزش گویندگی ساینا روند یادگیری و پیشرفت هنرآموزان پشتیبانی می‌شود.

استودیو ساینا یکی از حرفه ایی ترین فعالان حوزه دوبلاژ است که در زمینه تولید انواع محتوای صوتی (همچون سفارش نریشن ، دوبله، گویندگی) فعالیت گسترده دارد به‌همین دلیل در پایان دوره آموزشی از هنرآموزان خود حمایت واقعی می کند و آنان  براساس استعداد و میزان تلاش‌گر بودنشان در انجام پروژه‌های صوتی همکاری می‌کنند.

هر آن‌چه که هنرآموزان برای ورود به عرصه گویندگی نیاز داشته باشند در چارت آموزشی استودیو ساینا  به‌طور جامع وجود دارد به گونه ایی که در پایان دوره مهارت‌های عملی و شناختی هنرآموزان به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد. متقاضیان برای اطلاع از زمان ثبت‌نام دوره‌های آموزش گویندگی می توانند به سایت استودیو ساینا مراجعه کنند.

دکمه بازگشت به بالا