حوادث

سهم ۴۰ درصدی عابران پیاده از تصادفات در تهران

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از سهم 40٪ عابران پیاده در تصادفات در تهران خبر داده است.

سرهنگ علی همخانی در مصاحبه با مخبران ، وی در این باره گفت: آمار تصادفات شبانه نشان می دهد نبود عابران پیاده و کم توجهی رانندگان در شب دلیل اصلی تصادفات عابران پیاده در شب در تهران است.
فرهنگ آموزش راهنمایی و رانندگی پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه کمبود روشنایی کافی باعث کاهش دید رانندگان در شب می شود گفت: این مورد برای عابران پیاده کافی است بدون رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دچار سانحه شوند.
همخانی افزود: به دلایل مختلفی از جمله پوشش تاریک ، روشنایی و لاین ها ، استفاده از تلفن همراه ، خواب آلودگی ، خواب آلودگی در تصادفات شبانه م effectiveثر است و آمارها نشان می دهد 40 درصد تصادفات در تهران توسط عابران پیاده ثبت شده است. بیشتر آن شب اتفاق می افتد.

جانشین رئیس پلیس راه در بزرگراه تهران بزرگ گفت: عابران پیاده باید طبق مقررات از مکانی رسمی تردد کنند و در تاریکی شب از پوشش مناسبی برخوردار باشند تا رهگذران بتوانند آنها را به خوبی ببینند و از لباس ها و کفش های رنگ روشن استفاده کنند. یا انعکاس نور خوبی داشته باشید تا در بهترین شرایطی که رانندگان می توانند ببینند باشد و به عبور از مناطق روشن خطوط و زیر چراغ های خیابان در زمان تاریک توجه کنید تا رانندگان بتوانند آنها را به خوبی تشخیص دهند.
وی تأکید کرد: هنگام عبور از جاده ، عابران پیاده نباید از روبرو یا پشت اتوبوس تردد کنند و پس از عزیمت منتظر عبور اتوبوس باشند و عابران پیاده در لاین های خود باید چراغ سبز را رعایت کنند. حرکت کردن
حامخانی گفت: رانندگان عزیز با توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و به ویژه در شب ، عابران پیاده نسبت به سایر کاربران راهنمایی و رانندگی در معرض آسیب و جراحات جبران ناپذیر هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا